קיצור מקשים 5 – מייד תרגישו בהבדל!

חלק 5: בואו נכין לבד, במקום לקבל מן המוכן

עבודה נכונה כוללת את קיצור הזמן הנדרש לביצוע פעולות חזרתיות. לשם כך נועדו קיצורי מקשים. קיימים קיצורי מקשים שחוסכים כל כך הרבה עבודה, שאני לא יכולה בלעדיהם. בסדרת הפוסטים קיצורי מקשים – זה כל ההבדל! אני מספרת על קבוצה של קיצורים שעונים על הגדרה זו.

זהו הפוסט החמישי והאחרון בסדרה העוסקת בקיצור מקשים. ואם לא קיים קיצור מקשים?

על קביעת קיצור מקשים בהתאמה אישית.

קיצור מקשים בהתאמה אישית

אחרי שהתמכרנו ליתרונות של קיצורי מקשים, נגלה שלא לכל פעולה שנרצה לבצע קיים קיצור. נוכל לייצר את הקיצור בעצמנו.

מ"קובץ" נבחר ב"אפשרויות", ובתפריט שנפתח בצד נבחר "התאמה אישית של רצועת הכלים". בתחתית החלון שנפתח בשדה "קיצורי מקשים" נבחר ב"התאמה אישית".

ייפתח חלון שבו נוכל לבצע ההגדרות:

נבחר קטגוריה, כדי למקד את האפשרויות. בחלון הנגדי יוצגו הפקודות הקשורות לאותה קטגוריה. הקטגוריות מקבילות לרצועות הכלים (כולל תלויות ההקשר, שנפתחות רק כשאנחנו עובדים על אלמנט מסוים, למשל טבלה). בתחתית הרשימה אפשרויות שימושיות נוספות להקצאת מקשי קיצור – כולל גופנים וסגנונות.

שימו לב לשדה "מקשים נוכחיים" שלמטה – ייתכן שקיים כבר קיצור מקשים שהתכוונתם לייצר לפקודה כלשהי, ותוכלו פשוט להשתמש בקיצור הקיים.

אם לא קיים צירוף, מקמו את הסמן בשדה "הקש קיצור מקשים חדש", וכתבו צירוף המורכב ממקשי עזר (Ctrl ו/או Alt ו/או Shift) בצירוף כל מקש שתרצו במקלדת.

אם הצירוף שבחרנו כבר מוקצה לפקודה אחרת, תירשם הודעה מתחת לשדה "מקשים נוכחיים". חשוב לשים לב לכך, שכן לא נרצה לדרוס בטעות צירוף קיים!

בצילום מסך הבא, נכתב קיצור המקשים הקיים המשמש לשמירה, והתקבלה הודעת האזהרה שהדגשתי בקו אדום.

שדה "שמור שינויים ב" מאפשר לנו לבחור תבנית שבה ישמר הקיצור שיצרנו. אלא אם אתם עובדים עם תבניות שונות ורוצים שהקיצור יוקצה רק לתבנית ספציפית – אל תשנו את Normal.dotm.

סיימנו – נלחץ על כפתור "הקצה" ונתחיל להשתמש.

לסיום, אני מציעה לכם להסתכל על הפוסטים הנוספים בסדרה קיצורי מקשים – זה כל ההבדל! חלק 1 ,חלק 2, חלק 3 וחלק 4.

שימו לב! בגרסאות שונות של אופיס, גם אחרי עדכונים, יכולים להיות שינויים במיקום ואפילו בשם של הכלים המתוארים. לכן, ייתכן שהמוצג על המחשב שלכם ייראה שונה מצילומי המסך בפוסט. השתמשו ב"עזרה" כדי לאתר את מיקום ההגדרה בגרסה שלכם.

כאשר אתייחס ליכולות החדשות בגרסת 365 של אופיס אציין זאת, כדי לחסוך למי שעובד עם גרסאות קודמות חיפוש לשווא.

הוספת אחד או יותר מקיצורי המקשים לארסנל הכלים שלך? מוכרים לך קיצורים לא שגרתיים שימושיים אחרים? כיצד הקיצורים האלה מסייעים לך?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  אולי יעניין אותך גם

   לשירותי עריכה לשונית, עריכה ספרותית או עריכה אקדמאית 

דילוג לתוכן