על כתיבה ושאר בני דודים
איזה רושם משאירות המילים שלנו על אחרים? מה המשותף בין דף קורות חיים (CV), פוסט בבלוג, יצירה ספרותית, ריאיון עבודה ומאמר אקדמי?
קצת עליי
שמי נורית שי, ופעם (עד שנת הקורונה) התפרנסתי מהוראת ביוטכנולוגיה וכימיה. מאז ומעולם שיחקתי עם מילים – מילים הן התחביב שלי, התשוקה שלי. אני אוהבת ליצור בעזרת מילים, ואוהבת לקרוא מילים של אחרים – "תולעת ספרים" קראו לי.
הצצה אל מאחורי הקלעים
של עריכה לשונית וספרותית

עורך אינו סופר צללים
לאחרונה יצא לי לערוך שני ספרי עיון, ובשניהם המחברים קצת התבלבלו בין התפקיד שלהם בכתיבת

הכתיבה ככלי שימושי / חלק 2
בפוסט זה התייחסות לכלי הכתיבה, שהם קלים ונעימים לשימוש בימינו, לעומת אמצעי הכתיבה שהיו נהוגים

הכתיבה ככלי שימושי / חלק 1
פעמים רבות אני חושבת על כך שיחסית למה שהיה בעבר, כיום קל לכתוב ולערוך. פעם

למה להתעקש, למה?
בבלוג על כתיבה ושאר בני דודים, בקטגוריה "הצצה אל מאחורי הקלעים של עריכה לשונית וספרותית",

מיקום האותיות במקלדת
אתמול התכתבתי בוואטסאפ עם לקוח שביקש שאתרגם עבורו ספר. כתבתי לו שבתקופה האחרונה אני מעדיפה
טיפים לסופר המתחיל

מאילו מוקשים סופר מתחיל צריך להיזהר?
תבניות כתיבה האופייניות לסופרים מתחילים שמהן צריך להיזהר אין דבר מרגש יותר לסופר מאשר ההחלטה

זה או לא זה, זוהי השאלה
מי מאיתנו לא עבר את החוויה המטרידה של אובדן מילה מהזיכרון בדיוק כשהזדקקנו לה. מתח,

טוקסידו וכפכפי אצבע: האומנות העדינה של עירוב משלבים
דמיינו שהוזמנתם לחתונה יוקרתית בקיסריה. לבשתם שמלה יקרה או חליפה בהזמנה אישית מאיטליה, ונכנסתם לאולם

שם יכול לשרת את הסיפור (וגם לפגוע בו)
כסופרים או כקוראים – האם הקדשתם מחשבה לשמות בסיפורת? האם הסופר זקוק לשם לדמות ופשוט

מה עוד יש לומר?
הגשתם טקסט לעריכה שבו מילים שאני קוראת להן "מילות סיום רשימה" – ועוד, וכו' (כלומר:
השפה העברית

קצרצרים 7 / שיבושי מילים ומטבעות לשון
פעמים רבות סופרים רוצים ליפות את ספרם במטבעות לשון, אך בלהט הכתיבה מתפלחות להם טעויות

היופמיזם של היום הוא לא היופמיזם של מחר (על יופמיזם חלק ב')
לאן נעלמו כל השרתים, הזונות, המפגרים והמשוגעים? מתברר שהם עצמם לא נעלמו, רק נעלמו המילים

דיווחים עיתונאיים בזמן משבר
כשאתם צופים בטלוויזיה, האם אתם שמים לב לשפת הדיווחים העיתונאיים? לוּ הייתי נוהגת לצפות בחדשות

הקדשתם מחשבה למילה "לא"? / חלק 1
מה לי ול"לא"? גם כשאני מסיימת לכתוב פוסט לא בהכרח אני מפסיקה לחשוב עליו. כתבתי

שלילה כפולה (או לא)
שלילה כפולה (השימוש בשתי מילות שלילה ברצף) אינה טעות דקדוקית, ולפעמים השימוש בה אפילו הכרחי.
על כתיבה קריאה
ועל המכונה שבניהן

טקסט אוטומטי חוסך הקלדות
זה שנים וורד מכיל סל של כלים ליצירת מסמכים חכמים. חכמים במובן תפקודי, כמובן. האחריות

השוואה בין מסמכים שלא עברו מעקב
בעולם אופטימאלי ובטכנולוגיה המרשימה שכבר לרשותנו, מסמך שנשלח לקוראים אחרים ימוקם בענן וכל אחד ייגש

הפניה לחלקים אחרים במסמך
וורד הוא מעבד תמלילים מתוחכם, וכאשר נשכיל לנצל את יכולותיו נגלה שאנחנו לא מתעסקים במסמך

כלי מסייע־מחקר המובנה לתוך דפדפן אדג' (Edge)
באמצע 2026 החליטו מיקרוסופט להוריד בהדרגה את האפשרות לעבוד עם אוספים. מי שכבר עובד עימם

לא שמרתם? לא בהכרח אבוד
[פוסט זה נכון ליישומי אופיס בגרסת 365 – וורד, אקסל ופאוארפוינט, וחלק מהפתרונות יפעלו גם