גם אתם צועקים על המחשב שלכם?

הכרת האפשרויות הרבות של "וורד" תאפשר לכל תהליך הכתיבה לזרום!

מכונת כתיבה ישנה של פעם

כתיבה היא פעולה יצירתית, ללא ספק, אולם כמו כל פעולה יצירתית בכל תחום, היא כוללת עבודה טכנית, מונוטונית לעיתים, בדרך ליצירה הסופית. 

צד אחד של ההיבט הטכני הזה הוא כללים לבניית הטקסט הסופי ולזרימתו (על כך אכתוב בפוסט נפרד). 

צד אחר הוא שימוש נכון בכלים שבהם אנחנו כותבים (בעיקר "וורד"), כדי שיקדמו אותנו ויסייעו לנו בתהליך הכתיבה, בלי שיהיו עבורנו כלי מתסכל שמציג תופעות לא מובנות שמעכבות אותנו. 

רובנו משתמשים בתוכנת "וורד", ורבים מאיתנו מתייחסים אליה כאל מכונת כתיבה של פעם, רק קצת יותר חכמה. 

"וורד" הרבה יותר חכמה! 

ממש חכמה.

הבנה של יכולות בסיסיות וארגוניות ושל כמה הגדרות בסיסיות למסמך תאפשר לכל תהליך הכתיבה לזרום. לא עוד מרווחים מוזרים אחרי מחיקות או תוספות, לא עוד סימני פיסוק שפתאום מופיעים במיקום שגוי, שינוי סדר של פסקאות ופרקים בשניות והכול נופל בול במקום. עוד לפני סיום הכתיבה, עוד לפני העברת היצירה לעריכה לשונית, "וורד" יכולה לשמש את הכותב לצורך ארגון מבנה הטקסט, לארגנו מחדש, לחדדו ולהתאימו.

בקטגוריה "על כתיבה, קריאה והמכונה שביניהן" אשים דגש על אותם מצבים שרבים מאיתנו נתקעים בהם, ואביא טיפים שיעזרו לנו לעבור את המשוכה בקלות. טיפים אלה יכולים לעזור לכל כותב, בין שמדובר בפוסטים קצרצרים ובין שמדובר ביצירות ספרותיות או בעבודות אקדמיות ארוכות. 

בעזרת יישום הטיפים שנוכל להקדיש את זמננו ואת האנרגיה שלנו למה שחשוב באמת – הכתיבה שלנו – בלי להתעכב בגלל תקלות טכניות ושימוש שגוי או לא יעיל במכונה.

גלגלי מכונה כלשהי

בטיפים אלה אארח את הנשק הסודי שלי – אחותי עפרה – אשר התמקדה לאורך שנות הקריירה הרבות שלה בדיוק בנושאים אלה: איך התוכנות העומדות לרשותנו יכולות לקדם אותנו, לעזור לנו. איך הן יעבדו בשבילנו ולא אנחנו בשבילן. 

עפרה הסכימה לא רק לכתוב פוסטים עבורנו, מתוך היכרותה רבת השנים עם בעיות שבהן נתקלים המשתמשים ב"וורד", אלא גם להמשיך לענות על שאלות ועל הערות שיעלו בעקבות הפוסטים, ואף לכוון פוסטים עתידיים לבעיות שאתם תעלו.

חלק מאיתנו יראו בזה נושא משעמם להפליא, נטול יצירתיות ומעוף. אולי… אולם הכתיבה היא חלק מהעיסוק שלנו. נדיר למצוא כיום כותבים שעדיין משתמשים בנייר ועט או במכונת כתיבה, ולא תמצאו כלל עורכים לשוניים שיסכימו לעבוד מול כתב יד שבאמת כתוב ביד או מודפס על נייר פיזי. 

גם אם חלק מאיתנו עדיין משרבטים רעיונות על מפית בבית קפה, על פנקס קטן שנמצא תמיד בכיס או במחברת, בסופו של דבר אנחנו חייבים להקליד זאת למחשב.

בכל תחום לימוד יש תכנים מעניינים יותר ופחות, ואפילו משעממים ממש. בכל תחום עיסוק יש פעולות שפחות כיף לנו לעשות, אך אנו עושים אותן בכל זאת, כי צריך. כדי להגיע למקום שאנחנו רוצים, כדי להיות בעלי מקצוע איכותיים בתחום שבחרנו, עלינו ללמוד גם מה שלא כל כך מעניין אותנו. 

לכל בעל מקצוע יש כלים המסייעים לו בביצוע עבודתו. לכותבים הכלי הוא מעבד מסמכים, והנפוץ שבהם הוא "וורד". כמו כל בעל מקצוע, ככל שנכיר את כלי העבודה שלנו ונשתמש בהם באופן מיטבי, כך ישתפרו הביצועים של עבודתנו. 

עבודת כתיבה יצירתית או שיווקית איננה יוצאת מכלל זה!  

בבלוג "על כתיבה ושאר בני דודים" אני מספרת על עבודתי כעורכת ("הצצה אל מאחורי הקלעים של עריכה לשונית וספרותית"), מציעה טיפים לסופר המתחיל ומתייחסת לסוגיות העוסקות בשפה העברית.
אם כך, על מה עוד יש לספר?

על האפשרויות הרבות של "וורד", שרבים לא מכירים!

שימו לב! בגרסאות שונות של אופיס, גם אחרי עדכונים, יכולים להיות שינויים במיקום ואפילו בשם של הכלים המתוארים. לכן, ייתכן שהמוצג על המחשב שלכם ייראה שונה מצילומי המסך בפוסט. השתמשו ב"עזרה" כדי לאתר את מיקום ההגדרה בגרסה שלכם.

כאשר אתייחס ליכולות החדשות בגרסת 365 של אופיס אציין זאת, כדי לחסוך למי שעובד עם גרסאות קודמות חיפוש לשווא.

2 תגובות

    1. בהחלט חשוב לכל מי שכותב באשר הוא. יכול לחסוך הרבה זמן ועצבים. לשמחתי, בקטגוריה הזו גם אני לומדת דברים חדשים, שמקלים עליי מאוד את העבודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  אולי יעניין אותך גם

   לשירותי עריכה לשונית, עריכה ספרותית או עריכה אקדמאית 

דילוג לתוכן