איגיון / שלומית קריגמן

"דמיינו לעצמכם שאתם מתעוררים באמצע הלילה ועל שולחן העבודה שבחדרכם… יושב נער זר ולא מוכר. כשהתעוררה באמצע הלילה… שכבה בדממה מבוהלת. הנער ישב ברוגע ונראה נינוח ביותר בחדרה… היא עשתה את הדבר שנראה לה הכי הגיוני באותו רגע, וחזרה לישון".

הספר "איגיון" הוא סיפור פנטזיה מרתק על שני עולמות. אליאן חוטף את איליה – נערה אמיצה, עקשנית ודעתנית הנלהבת להרפתקה – ומגיע עמה לממלכה בעולם אחר ולא מוכר. בכתיבה סוחפת, שנונה, מלאת הומור ומקורית, ובעזרת תיאורים מקסימים ומלאי דמיון, מספרת שלומית על הרפתקאותיה של אליה ועל סיפורה המשפחתי, על תככים בממלכה, על מעברים בין העולמות ועוד. עומדת בפני אליה משימה שתשנה את פני הממלכה כולה ואת חייה שלה, אך בין השורות הקורא נחשף לנושאים רלוונטיים עבור כל אחד מאתנו בעולמנו אנו – החיים בצל סכנות ופחד, מהות החופש והמטרה בחיים, סטיגמות, טוב ורע, מעמדות ומגדרים ועוד.

שלומית קריגמן נולדה בכ"ט בשבט תשנ"ב (3.2.1992), גדלה במושב שדמות מחולה שבבקעת הירדן והייתה ילדה מלאת שמחה. אהבתה הגדולה של שלומית הייתה ספרים, שאותם לקחה עמה לכל מקום. כשהתוודעה לספרי הפנטזיה, נשבתה בקסמם ומאז קראה רבים מסוגה זו וגם כתבה. עם סיום לימודיה, עבדה כמוכרת בחנות ספרים. חלומה היה "להחזיר את הספר לאנשים". שלומית נרצחה בפיגוע דקירה בבית-חורון ביום שני, ט"ו בשבט תשע"ו (26.1.2016), שבועיים לפני יום הולדתה ה־24. ספר זה נמצא במחשב האישי שלה לאחר מותה.

כריכה של הספר "איגיון" מאת שלומית קריגמן
דילוג לתוכן