בצל עקבותיה / שרה קרני

"כבר בפעם הראשונה שנתקלה בה במסדרון, הצטמררה בתוכה תחושה נבואית בלתי ניתנת לפענוח. אדווה של התרגשות פשטה בגופה. אולי הייתה זו הנגיעה החרישית בכתפיים, אולי המבט שהצטלב לשבריר שנייה, ואולי היה זה שובל ריח הסיגליות שהותירה אחריה".

המפגש הגורלי בין עמליה ליוליה, המחפשת אחר התינוקת שאבדה לה, מתרחש בעקבות כתבה שנשאה את הכותרת: "השמות החסרים של ילידי קפריסין". הספר בצל עקבותיה עוקב אחר תעלומת היעלמותה של התינוקת בנתיב שבו צעדה יוליה יחד עם עשרות אלפי מעפילים ניצולי שואה שעלו לארץ ישראל, נתפסו על ידי הבריטים וגורשו לקפריסין. חיפושיה הבלתי נלאים שזורים בשגרת החיים במחנה המעצר בקפריסין, שם שהתה כמעט שנתיים.

בחלוף שלושים ושלוש שנים, מבקשת יוליה מעמליה לסייע לה לחדש את החיפושים. המפגש בין שתי הנשים חושף סודות משפחתיים ואישיים, וגורר אחריו דרמה אנושית ודילמה מוסרית המעמידה את עמליה בבחירה שעומדת לשנות את חייה – חשיפת האמת או נאמנות לבחיר לִבה? האם גילוי האמת יסיר את הצל הרובץ על גיבורי הרומן או שמא יביא להרס ולכיליון?

שרה קרני נולדה במחנה המעצר בקפריסין, בת להורים ניצולי שואה. גדלה והתחנכה בקיבוץ מעלה החמישה. בצל עקבותיה הוא ספרה השני. ספרה הראשון, "מרחב מחיה", ראה אור בשנת 2012 וזכה להצלחה ולשבחים רבים.

בצל עקבותיה הוא רומן בדיוני, ואינו מסמך היסטורי או ביוגראפי.

כריכה של הספר "בצל עקבותיה" מאת שרה קרני
דילוג לתוכן