הפמיניסט / יוסף יהודה

"הוא המשפחה והיא הגבר, הוא למטה והיא למעלה, הוא בצד והיא במרכז, הוא מפסידן עקר בית והיא מצליחנית קרייריסטית. הוא נשלט והיא שולטת, הוא מנוצל והיא מנצלת, הוא רק מתחיל והיא כבר גומרת".

הסיפור הפמיניסט הוא סיפור עלילתי אינטימי עז, שנרקם ונולד בעקבות השינויים המגמתיים במעמד האישה ובזכויותיה, בישראל של שנות האלפיים. הסיפור מתאר את המרקם העדין שבין גבר לאישה – תשוקות יצריות, ומאבקי כוח ושליטה לעומת ויתור מדעת ותלות בחסדי האחר. הסיפור מעורר שאלות רבות, על הגבול שבין שפיות לשיגעון ובין דמיון למציאות, ועל מקומו של הגבר בחברה המשתנה, כשכוחה של האישה מתגבר ומתגבש, על מעמדו ועל ייעודו. זהו ספר על מערבולות של תשוקות ושל בגידות, על כוחניות, על שפיות ועל שיגעון, על מוות ועל רצח. האקטואליה והמיסטי-מטאפיזי מתערבבים יחדיו ליצירה סוחפת, שנונה וייחודית.

יהודה יוסף – יוצר, סופר ומחנך, מנהל חינוך ותיק, ממובילי תכניות חינוכיות פורצות דרך במחוז הדרום בשנות ה־70, ה־80 וה־90. כאיש חינוך, התמקד יהודה בלימודי טבע וסביבה, ובחיזוק האמנות והיצירה בבתי ספר. יהודה יוסף נולד באירן, עלה ארצה בילדותו, בשנות ה־50, והתחנך חינוך חקלאי בהתיישבות העובדת. שירת בצבא, למד חינוך, ספרות וניהול במוסדות אקדמיים – בית ברל ואוניברסיטת בן גוריון בנגב. נשוי ואב לארבעה, מתגורר ביישוב להבים שבנגב.

כריכה של הספר "הפמיניסט" מאת יוסף יהודה
דילוג לתוכן