רגוע ושמח מתמיד / ד"ר שלמה ברוק

המדריך לחיים ללא סטרס וללא דיכאון

"באבולוציה, תגובת סטרס היא דבר חיובי והיא חשובה ביותר להישרדות החיים. לעומת זאת, כיום הלחץ המודרני הוא יצרן הסטרס האולטימטיבי שלעולם אינו נגמר. אנחנו חשופים לסטרס כרוני – עבודה שלעולם איננה מסתיימת, תחרותיות ומרדף אין־סופי אחר ממון והצלחה, וחוסר יכולת לחוות אושר. כל אלה גובים מאיתנו מחיר יקר, בצורת מחלות מודרניות, כגון: מחלות אוטואימוניות, לחץ דם גבוה, הפרעות מטאבוליות, סוכרת, שבץ, מחלות קרדיו־וסקולאריות, סרטן ודמנציה".

הספר רגוע ושמח מתמיד דן באופן מעמיק בגורמי הסטרס ובהשפעתם המזיקה על הפיזיולוגיה של הגוף, על הזיכרון, על השינה, על מצב הרוח, על היחסים הבין־אישיים ועל התפקוד בחיים. כמו כן, הספר מציע דרכי התמודדות שונים עם הסטרס. הספר מכיל דוגמאות מהחיים, איורים, טבלאות ושאלונים שנועדו לפשט ולהנגיש את הכתוב לקורא. אני מקווה שהספר רגוע ושמח מתמיד יעזור לכם לממש את השינוי שאתם חייבים לבצע כדי לסלק את הסטרס המאיים עליכם ועל בריאותכם, ולצעוד בדרך חדשה שתוביל אתכם למקומות רגועים ובריאים יותר.    

ד"ר שלמה ברוק נולד בישראל. לאחר לימודי רפואה באוניברסיטת פאדובה שבצפון איטליה, הוא חזר לישראל והתמחה בפסיכיאטריה בבית חולים אברבאנל שבבת־ים. לאחר מלחמת המפרץ, הוא עבר להתגורר ביוהנסבורג שבדרום אפריקה, שם החל לעבוד כמנהל אחת המחלקות הסגורות בבית חולים פסיכיאטרי. במהלך עבודתו הוא הקים את היחידה למחקר קליני בתרופות אנטי־פסיכוטיות, והיה מעורב בעשרות מחקרים קליניים בתרופות אנטי־פסיכוטיות ובתרופות אנטי־דכאוניות. בעשרים השנים האחרונות הוא עובד בקליניקה הפרטית שלו, ומטפל בעיקר בחולי חרדה ודיכאון.

רגוע ושמח מתמיד מאת ד"ר שלמה ברוק
דילוג לתוכן