אבא Urban Baba / אלחנן מנדל

אופיר ביכורים

 

"הבנתי שצריך להתחיל. בלי הגדרת זמן, בלי נקודת פתיחה, בלי רעיון מוכן; כי דיברתי על זה כל-כך הרבה ומשכתי את הזמן, עד שכבר קשה לי להאמין שעברתי את מה שעברתי, ושכל זה קרה בגלגול הזה. לא תכננתי מעולם, לא מתכוון להתחיל עכשיו".

כך, בכתיבה אסוציאטיבית ובשילוב ציורים, תמונות, שירים וקטעים שכתב בעבר, שופך אלחנן מנדל את מסע חייו, ואיכשהו שם, בין כל הסיפורים, הוא מעביר מסר כלשהו לבניו. הוא מספר להם על היחסים המוזרים שלו עם אביו, ועל האופן שבו פגש את אמם, דוגמנית-על שהצילה אותו מעצמו, ומסביר להם למה אבא – ככה…

אבא Urban Baba הוא סיפור על בוגר ישיבה, שמסיר את הכיפה ויוצא עם שאלה, מתגייס ליחידה סודית בצבא, ואחרי השחרור יוצא לחפש תשובה ולהתעמת עם האמת ועם ההחלטות שלקח על עצמו. זהו סיפור על השינויים שעבר המחבר עד שהגיע להיות אבא במשרה מלאה: הרצון לרדת מהארץ והשאיפה תמיד לחזור, וחיתוך הגלובוס מצד לצד: "משחקי תופסת" עם המשטרה החשאית במצרים, אי-שפיות בגלל סמי הזיה בג'ונגלים של מרכז אמריקה, פתיחת צ'קרות בהודו, נחיתה בצ'ילה לחילופי סטודנטים, ישיבה בכלא בבוליביה, פתיחת סטודיו ביפו, הסתבכות עם העולם התחתון ושחייה עם כרישים בזירת העסקים במוסקבה.

המספר מגלה, אך לא חושף, מפגשים מקריים עם מנהיגי עולם, מיליארדרים, כוכבי קולנוע, סוחרי סמים, אנשי העולם הגדול ואנשי הראש הקטן, וכל מה שבאמצע.

אלחנן מנדל נשוי ואב לשני ילדים, חי כיום במוסקבה ו… אוטוטו חוזר לישראל.

אבא Urban Baba
דילוג לתוכן