השליח / ליאור אקרמן

אופיר ביכורים

השליח / ליאור אקרמן

"הרבה יותר טוב להעז ולעשות דברים גדולים, לנצח ניצחונות מרהיבים, אף שיש בהם כישלון, מאשר להצטרף לעלובים – אלה שלעולם אינם סובלים יתר על המידה ואינם נהנים יתר על המידה. הם חיים באזור דמדומים אפור שאין בו ניצחון ואין בו תבוסה" (תאודור רוזוולט).

השליח הוא סיפורו המופלא והייחודי של משה (מייק) מסנג'ר, גיבור העל הראשון שפועל בסיוע כוחות על־אנושיים מסתוריים, אך תוך הסתמכות על האנושות עצמה. סיפור העלילה הבלתי נתפס מרתק את הקורא מהרגע הראשון ועד הנחת הספר עם סיומו. ליאור אקרמן יוצר בעלילה שילוב נפלא של אלמנטים מיסטיים ודתיים, עם השפעות מטאפיזיות מסתוריות המשתלבות לכדי עלילת מתח ופעולה דרמטית, הנפרשת על פני העולם כולו ומשלבת מציאות ודמיון גם יחד. הקצב המסחרר לא יאפשר לקורא להניח את הספר מידו. הסימנים והרמזים המופיעים בו יטלטלו את הקורא וישברו מוסכמות שאליהן הורגל; הדיוק בפרטים יעורר השתאות: וגם בסיומה של העלילה, יישאר הקורא מרותק וסקרן עד קו הדמיון, ועם חומר למחשבה על העתיד לקרות.

ליאור אקרמן הוא סגן ראש אגף לשעבר בשב"כ, מומחה למודיעין ולטרור, שירת במשך כל חייו כלוחם, כקצין בצה"ל וכבכיר במערך המבצעי והמודיעיני בשב"כ. משמש כיום מרצה בתחומי המזרח התיכון, האסלאם והיהדות והסכסוך הערבי-ישראלי, וכן בתחומי התקשורת ושפת הגוף, המנהיגות והאסטרטגיה.

הוא גם כותב טורים ופרשנויות בכמה עיתונים ואמצעי תקשורת, ומשמש פרשן לענייני טרור, מודיעין וערבים.

זהו ספרו השני של ליאור אקרמן. ספרו הראשון, הלנצח נאכל חרב, הוא ספר עיון המנתח את הבעיות המרכזיות המעסיקות את מדינת ישראל, והמציע פתרונות לשיפור עתיד פני המדינה.

כריכת הספר "השליח" מאת ליאור אקרמן
דילוג לתוכן