בריאות הנפש בישראל / שוקי שטאובר

סגול

 

כ־150,000 בני אדם בישראל מתמודדים עם מחלות נפש חמורות המקשות את תפקודם ופוגעות באיכות החיים שלהם ושל בני משפחותיהם. רבים מתוכם אינם מקבלים את מלוא שירותי הטיפול והשיקום היכולים לסייע להחלמתם ולשיפור רווחתם. זאת, בשל הקושי לזהות את התפתחותה של המחלה אצל בן המשפחה, בשל חוסר מודעות למגוון שירותי הטיפול והשיקום שמערכת הבריאות מעמידה לרשותם או משום שאינם רוצים להיות מזוהים עם עולם בריאות הנפש, הנגוע בסטיגמה קשה המובילה להדרה חברתית של בני אדם המתויגים כנכי נפש. חוסר מידע והסתמכות על מידע שגוי הם בעיה מרכזית של תחום בריאות רגיש ומורכב זה.

מטרת הספר "בריאות הנפש בישראל" היא לתת מענה לבעיה זו באמצעות סקירה מקיפה, ראשונה מסוגה, על אודות מחלות הנפש העיקריות ודרכי ההתמודדות עימן, על אודות מערכות הטיפול והשיקום ועל אודות מגוון הזכויות הרפואיות, השיקומיות, הכלכליות והמשפטיות שלהן זכאים מתמודדי נפש ובני משפחותיהם. נוסף על כך, בספר דיון על מקורותיה של הסטיגמה הקשה ועל ניסיונות להתמודד עימה.

"בריאות הנפש בישראל", ספרו ה־17 של החוקר והסופר שוקי שטאובר, הוא כלי עזר רב ערך למתמודדים עם הפרעת נפש חמורה, לבני משפחותיהם ולאנשי מקצוע המעניקים להם שירותי טיפול ושיקום. מובאים בו עמדותיהם וניסיונם של רבים העוסקים בתחום: פסיכיאטרים בכירים, מנהלי בתי חולים ומנהלים בקופות החולים, מומחים ונותני שירותים בתחום הטיפול ובתחום השיקום, נותני שירותים מהסקטור הפרטי, מעסיקים של נפגעי נפש, נציגי משרד הבריאות, המוסד לביטוח לאומי ומשרד המשפטים ועוד. נוסף על כך, מובאים בספר סיפוריהם האישיים ולקחיהם של מתמודדים עם פגיעה נפשית חמורה ושל בני משפחותיהם.

בריאות הנפש שוקי שטאובר
דילוג לתוכן