פלאפל / חנן אלון

"אני מהמשרד של אבא. אביך הגיע ארצה לישיבה דחופה. אימא שלך ליוותה אותו בטיסה. הם רצו לנצל את הזמן עד לטיסה חזרה כדי לבקר אותך. השאלתי להם את האוטו שלי. הם עצרו בשוק בעפולה, כנראה רצו לאכול פלאפל".

זהו אירוע מכונן בסיפור.

הספר פלאפל הוא סיפורם המרתק של שלושה דורות במשפחה – דור השואה, דור התקומה והדור העכשווי, שאת כולם הניעו הציונות והרצון לתרום למולדת, גם אם בא על חשבון חיי המשפחה. הסיפור משתרע על פני כמאה שנה, בחמש ארצות. יש בו נגיעות ביוגראפיות, אך העלילה המרתקת היא פרי דמיונו של חנן אלון, וכך גם שמות הגיבורים, למעט נושאי תפקידים הידועים בשמם.

חנן אלון, יליד בוליביה, אב לחמישה וסב ל־12 נכדים, עלה ארצה בגיל חמש, ומתגורר כיום בכפר סבא. הוא בעל תואר שלישי בניתוח מערכות, ושירת רוב ימיו במערכת הביטחון – 25 שנים שירת בצה"ל, תפקידיו העיקריים: שלישם של הרמטכ"לים חיים בר־לב ודדו אלעזר ז"ל, וראש המחלקה לתכנון אסטרטגי באגף התכנון. השתחרר בדרגת אלוף משנה; 11 שנים שירת במשרד הביטחון, בארץ ובחו"ל, שם כיהן כראש אגף קשרים בינ"ל וכראש משלחת משהב"ט בגרמניה. חנן שימש במשך שש שנים סגן נשיא מכון ויצמן לקשרים בינ"ל ויחסי ציבור, ויו"ר יד ויצמן; ייסד את פורום "מחשבה", המקשר בין טובי האקדמאים למערכת הביטחון. בעשור האחרון מתמסר חנן לתחביביו – כתיבה, נגינה בכינור וחובבות רדיו, תחביב שאליו חזר לאחר 57 שנים. את ספרו פלאפל כתב לסירוגין במסגרת סדנאות כתיבה בהדרכת מירי רוזובסקי, אשכול נבו ולאחרונה – עינב שור־דיעי. לזכרה של רעייתו פנינה כתב ספר ילדים: "גור וסבא אלעזר הצייר". הכתיבה סייעה לו להתמודד עם האבל.

דילוג לתוכן