מהפכה במשבצת / אורית הוד־שמר

סגול הוצאה לאור

 

"ספר זה, שרבים חיכו לפרסומו, הוא המקיף והמפורט ביותר שנכתב בישראל עד כה על פיתוח זיקה ומיומנויות של הפעלת דמיון וחשיבה יצירתית בחינוך. זהו ספר חובה הנועד לעיון, ללמידה ולשימושם המעשי של אנשי חינוך, סטודנטים להוראה ואנשי סגל בהכשרה חינוכית באקדמיה".
פרופ' אמנון גלסנר

חשיבה יצירתית היא אחת המיומנויות החשובות ביותר המסייעות להסתגל ולתפקד בעולם שבו השינויים רבים ומהירים. ספר זה מבקש למלא את החלל בידע שהצטבר בשנים האחרונות על חשיבה יצירתית בגיל הרך, תחום שהמודעות לחשיבותו וליישומו בגיל הרך הולכת וגוברת במדינות רבות בעולם. שתי הנחות מרכזיות בבסיס ספר זה: האחת, שלכל אחד פוטנציאל לחשוב באופן יצירתי, ואפשר לעודד ולקדם זאת באמצעות מוּדעות ואימון; השנייה, שרצוי להתחיל את ההוראה כבר בגיל הרך. בספר מוצגת סקירה של תיאוריות ושל מחקרים עדכניים בתחום זה, תוך התמקדות בגיל הרך וחשיפת תוכניות וכלים המקדמים חשיבה יצירתית, שאפשר ליישמם בקלות במסגרות החינוך.
הספר מיועד לאנשי חינוך והורים הרוצים להרחיב את ידיעותיהם בנושא ולקדם את החשיבה היצירתית.

ד"ר אורית הוד־שמר, חוקרת ומרצה בכירה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי. מחקריה מתמקדים בחשיבה יצירתית, ביצירתיות בהוראה, בפדגוגיות חדשניות, בתפיסות חינוכיות של צוותי גן וילדים ובהתפתחות מקצועית של אנשי חינוך.

דילוג לתוכן