חיים קלים חיים קשים / עדנה ברק

ספרי ניב

 

"אין צדק בעולם הזה!" אומר אלחנן הקורבן.

"שרק לא יהיה יותר גרוע…" אומר יהושוע התקוע.

"אני צריך להספיק", אומר דץ, האץ־רץ.

"אני ממוקד במטרה שלי, ואשיג אותה בעתיד!" אומר גד הממוקד.

"אני עושה ואני שמח, אבל יש לי ספקות", אומר מנחם, המתקדם ובולם.

"החיים הם חגיגה והזדמנות. אני חי בביטחון עצמי, בשמחה ובאהבה, ומקבל מהחיים מתנות", אומר לב, שַלֵו ואוהב.

ששת הטיפוסים נמצאים בתוכנו, וההיכרות איתם תאפשר לנו לעבור מאחד לשני, ולהשתנות. לכולנו עולם רגשי משותף, הבנוי מ־12 סודות רגשיים. הם שקובעים איזה טיפוס נהיה. הסודות מנהלים אותנו בלי ידיעתנו (אחרת הם לא היו סודות). לא ידענו. מעולם לא שמענו על טיפוסים ועל סודות רגשיים. לא לימדו אותנו איך להפוך את החיים לקלים. מעולם לא סיפרו לנו שהחיים לא חייבים להיות קשים.

הספר "חיים קלים חיים קשים" מלמד אותנו איך להשתנות, איך לחיות חיים קלים ואיך לקבל את מתנות החיים. הוא משוחח עם הקורא בשפה יומיומית ברורה, בהומור ובחמלה. הדוגמאות מחיי היומיום של כולנו הופכות את התובנות למוּכָּרות ומוּבָנוֹת. ספר זה לא מכתיב איך לִחְיות נכון, ולא מציג פתרון קסם ("לחשוב חיובי"). הוא מציג שלושה צעדים, צפויים ופשוטים, כדי לעבור שינוי: להבין, לרצות, לעשות. בספר נפגוש כלים מעשיים, קלים ליישום, לשינוי הטיפוסים שאנו ולשינוי הסודות הרגשיים שלנו.

הספר מבוסס על הגישה המקורית: "האומץ לשנות", שפיתחה עדנה ברק, פסיכולוגית חברתית, ארגונית ותעסוקתית, בעלת ניסיון מעשי של מעל 50 שנות עבודה. עדנה בזבזה את רוב שנותיה כאלחנן הקורבן: היא לא ידעה לחיות אחרת. אתם מוזמנים לחיות כמו לב, שַלֵו ואוהב: בביטחון עצמי ובתחושת שפע.

עדנה ברק, ילידת ישראל, אימא לשתי בנות, סבתא לשלושה נכדים, אוהבת מושבעת של כלבים, חתולים ו… אנשים.

כריכת הספר "חיים קלים חיים קשים" מאת עדנה ברק
דילוג לתוכן