הפעילות הפיננסית ברשת / וו שיאו־צי

המבנה שלה וההיגיון שמאחוריה

ספר זה הוא פרי ניתוח של המגמות באינטרנט ושל ההשפעה של האינטרנט המערערת את דגם העסקים המקובל. הוא בוחן לעומק את המבנה התפעולי של המערכת הפיננסית באינטרנט, מסביר את הסיבות להמשך קיומו, את התיאוריות המסבירות אותו ואת מאפייני הסיכון בו. הוא גם מבהיר את גבול יכולתה של המערכת הפיננסית ברשת להחליף את המערכת המסורתית, ומציע הנחיות יסודיות להסדרת הפעילות בחוק.

המחבר טוען שהמימון הרשתי הוא מימון מהסוג השלישי, והוא מציג לראשונה את הטענה שהמימון הרשתי הוא סילוק התיווך (Disintermediation) השני במימון המסורתי. כמו כן, המחבר מציג הסבר שיטתי לתיאוריות שמאחורי המימון הרשתי, ובוחן את אמות המידה היסודיות להסדרת הענף.

וו שיאו־ציו (Wu Xiaoqiu), מומחה למימון ולניירות ערך, הוא עוזרו של נשיא אוניברסיטת רנמין שבסין, סגן דיקן בפועל של בית הספר ללימודי המשך, ומנהל המכון למימון ולניירות ערך. כמו כן, הוא מרצה בבית הספר למימון, מנחה דוקטורנטים ומרצה מצטיין בתוכנית המדענים של צ'ונג־קונג (Cheung Kong). הוא כתב יותר ממאה מאמרים בכתבי העת: "מדעי החברה בסין"; "כתב עת למחקרים כלכליים"; "מימון וסחר במדעי הכלכלה" ו"עולם הניהול", וכתבי עת מדעיים חשובים אחרים. בין ספריו באנגלית: "חברות ניירות הערך הסיניות: ניתוח צמיחה כלכלית"; "שינוי המבנה הפיננסי" ו"פיתוח עתידי" (על־פי Wiley, 2014).

זהו הספר השלישי בסדרת ספרים על סין, שיצאו לאור בעברית מטעם אוניברסיטת רנמין, בהוצאת אופיר ביכורים.

הפעילות הפיננסית ברשת
דילוג לתוכן