מכל נקודות המבט / זיוית נחום

אופיר ביכורים

 

"אז ככה, אני בחורה הזויה, התאהבתי בגבר שמאוהב בשותפה שלי; בגבר שהיה החבר הכי טוב שלי מאז שאני זוכרת את עצמי בתור ילדה קטנה, ואני לא יודעת מה לעשות עם זה. איך זה בתור סיפור?"

הנחתי את כוס הקפה על השולחן והתכופפתי קצת. ידעתי שפלרטטתי איתו, ידעתי שלא הכרתי אותו וידעתי שזה לא היה משפט פתיחה טוב לגבר שהתעניין בי, אבל אז מה? לא היה לי אכפת כבר. אם הוא ממש רוצה אותי, הוא יישאר ויעזור לי לאסוף את מה שנשאר ממני, ואולי אז יוכל לקבל את מה שהוא מחפש.

הוא נאנח, הניח את כוס הקפה שלו על השולחן ליד שלי ולקח את ידי.

"לא חשבת להתחיל עם מאיפה את ובת כמה?" שאל וחייך.

סופי, נועם, איתן ויוני הם צעירים שחייהם שזורים זה בזה. חייהם נעים על מסלול ארץ ישראלי רגיל – צבא, לימודים, עבודה – עד שאירועים מהעבר מטלטלים את חייהם, ומאלצים את כל אחד מהם להתמודד עם שֵׁדָיו.

הספר מכל נקודות המבט הוא סיפור מרגש על חיים ומוות, על אהבה וקנאה, על הורות ואובדן ובעיקר על חברות גדולה. זהו סיפור אנושי מרגש על רקע החיים בתל־אביב. בכתיבה סוחפת ורגישה מצליחה זיוית נחום לגעת בנפשן של דמויותיה ושל קוראיה.

אני זיוית, בת שלושים ואחת. כשהייתי סטודנטית התחלתי לבסס את הספר הזה, שהיה גיבוב של סיפורים במגירה, עד שהפך לספר השלם שמגיע אליכם. כמו כולם, למדתי לכתוב בכיתה א', ואני כותבת מגיל שש. הכתיבה הייתה חלק בלתי נפרד מחיי, עזרה לי להכיר את עצמי ואת הכישרון שצמח עם הגיל, עד שלבסוף החלטתי לצאת לאור. ספר זה הוא ספרי הראשון, וכולי תקווה שיהיו אחריו ספרים נוספים, בקרוב.

מכל נקודות המבט מאת זיוית נחום
דילוג לתוכן