אמא ברישיון / פריאל חורש רוזן

אופיר ביכורים

"כמה אבסורד שבעולם שלנו צריך רישיון נהיגה, רישיון להחזיק נשק, רישיון עבודה… רק להיכנס להיריון לא צריך רישיון. אף אחד לא בודק מי רשאי, ראוי או מסוגל להיות הורה. הרי זאת זכות טבעית".

הספר "אמא ברישיון" הוא סיפור אמתי על זוג שנחוש בדעתו לאמץ ילד. השנה היא 1988, התכנית – לנסוע לברזיל, וכעבור שבועיים לחזור עם תינוקת; אך המציאות עולה על כל דמיון: השניים נאלצו לעבור הרפתקאות קפקאיות ומשברים דרמטיים. הם סיכנו את חייהם, היטלטלו בין שמים לארץ ובין תקווה לייאוש, אך למרות הכול לא איבדו את תקוותם.

זהו סיפור על תמימות, על אובדן, על מוות ועל מעילה באמון אל מול כוחן של אהבה, תמיכה ואמונה כנה במטרה צודקת. זהו גם סיפור על זהות יהודית, על יחסי ישראל-תפוצות ועל ערכים כמו "כל ישראל ערבים זה לזה" העומדים למבחן.

פריאל חורש רוזן – רעיה ואם לשלושה, ילידת עיראק, עלתה לישראל בשנת 1962. בעלת תואר ראשון בספרות אנגלית ולימודי המזרח התיכון ותואר שני בהיסטוריה של עם ישראל. אשת חינוך, מורת דרך, מרצה, מנחת קבוצות ומאמנת מוסמכת לצמיחה אישית וזוגית, בוגרת קורסי אימון לדרך חיים וגישור. לאחרונה פרשה מתפקידה כמנכ"לית בית אברהם קריניצי – מוזיאון וארכיון לתולדות רמת-גן.

כריכה של הספר "אמא ברישיון" מאת פריאל חורש רוזן
דילוג לתוכן