ממלכת הזבל / צחי דקל

אמנם ערכתי את הספר המצוין הזה, אך בגלל התעקשות המחבר נותרו בו טעויות לשון רבות, כמו גם אי-אחידות לשונית. לטענתו של המחבר, העברית התקנית בקטעי המספר נשמעת לו "פלצנית", ואף אחד לא באמת מדבר כך.

כדי שלא יחשדו בי שעבודתי רשלנית, אני חייבת לציין זאת!

עם זאת, עלילת הספר מרתקת וקשה להניחו מהיד. הספר מעורר מחשבות רבות, על טשטוש הגבולות בין הטוב לרע ובין אנשי החוק לפורעי החוק, על הכוח שבהתארגנות משותפת ועל האפלה שמשתלטת על לבו של האדם הטוב ביותר, שנחשף לרוע לב.

מי היה מאמין כמה כוח יש לחסרי הבית, כאשר הם מתאגדים!

"הבעיטה הראשונה העירה אותו, בשנייה איבד את הכרתו… הכרתו חזרה אליו לאחר פחות משלוש שעות. הוא מצא עצמו שכוב עירום על שמיכה מלוכלכת תחת כיפת השמים, מוקף דמויות לבושות בסמרטוטים וצופות בו בחשדנות ובסקרנות… למעשה חלפו חודשיים ויום, ליל ירח מלא וקיצי, ואחד איגור, שענד שעון ראדו וטבעת יהלום, עד שבן קיבל תשובה לשאלותיו ונזכר…"

כאן נגמר הכול ומכאן הכול התחיל…

ממלכת הזבל הוא ספר מרתק רווי מתח, תככים ואלימות, ושזור בסיפורים על דמויות צבעוניות שמאפיינות את עולם חסרי הבית על רקע המציאות הכלכלית הקשה, שפוגעת בכל בית בישראל. בדרכו לנקמה – בעורך דינו, בחברת הביטוח שהונתה אותו ובמשרד עורכי הדין שייצג אותה – נאלצים בן וה"מחנה" להתמודד בפשע המאורגן ובתאגידי ענק בעזרת "צבא" של שלושים אלף חסרי בית נאמנים לו ולמטרתו ללא סייג. לבסוף הם נאלצים להילחם באויב מפתיע נוסף, שיעשה כל שביכולתו כדי שענק הביטוח "שלווה" לא ייפגע… בכל מחיר.

ממלכת הזבל הוא ספר הביכורים של צחי דקל, יליד אילת, שהחל בכתיבת הספר לאחר אירוע שגרם לו לחשוב: "מה היה אילו?" אף שהרעיון נולד בראשו בשנת 2004, מדהים עד כמה העלילה והמצב רלוונטיים למציאות הכלכלית הקשה ולמצב הביטחוני הרעוע של שנת 2015.

כריכה של הספר "ממלכת הזבל" מאת צחי דקל
דילוג לתוכן