קרה / אורי אילן

בלילה אחד, החליטה אולגה בת השמונה-עשרה ליטול את גורלה בידיה. אחרי שחוותה על בשרה בילדותה את הטלטלות שעברו יהודי בסרביה, ואחרי שבחרה בנערותה לשבור מוסכמות ולפרוץ גבולות, היא העזה, מרדה ושרדה, ובו-בזמן שמרה על נשיותה, על תשוקתה ועל חושניותה. אולגה יצאה למסע הרפתקאות וגבורה, אהבות ושברון לב, מול קשיים אינסופיים, שבמהלכו נקשרה במערכות יחסים סבוכות, לגברים ולנשים מרתקים לא פחות ממנה.

קרה הוא רומן סוחף ומעניין, הפותח צוהר אל עולם שהיה ונחרב. חייה של משפחה אחת שזורים במאורעות היסטוריים גדולים, בצל אנטישמיות, פרעות ועוני, חיים של פשטות, במאבק קיומי מתמיד, ובו גם לא מעט אהבות ושמחות. תהפוכות הגורל ומכותיו, הפראות של ערי אירופה ושל כפריה דאז והחספוס של ארץ ישראל בראשיתה היו אתגר לנשים גיבורות הספר, שהיו חייבות להתמודד, ולשרוד ולהשיג עבור עצמן את מנות האושר שייחלו להן סגנונו של אורי אילן רהוט, והוא כותב מהבטן ובאהבה רבה לדמויות, היוצרת אינטימיות בינן ובין הקורא.

אורי אילן נולד בשנת 1954 בחיפה, בוגר בית הספר הריאלי ויחידה 8200, נשוי ללאורה ואב לבן, דן, טל, עדי ואדם. מאחוריו קריירה רבת שנים כמנהל מרכזים קהילתיים בירושלים וברמת השרון, שליח בצפון אמריקה, מנהל בכיר בעיריית תל-אביב-יפו, נתניה וצפת, איש עסקים בדרום אפריקה וכיום משמש בתפקיד בכיר בשירות המדינה. אורי כותב למגירה שירה ופרוזה מגיל צעיר, וזהו לו רומן הביכורים.

כריכה של הספר "קרה" מאת אורי אילן
דילוג לתוכן