הפרטיה הגדולה / שלמה בלישה

אופיר ביכורים

 

"אם הרכב של האובייקטים שלכם לא ייפול במארב ממוקם שלנו על הגדר, תבצעו את הפעילות חופשי, אין לי בעיה עם זה, ושיהיה לכם בהצלחה".

זה המשפט שאמר במשטרה נצ"מ אלברטו בן שבת, ראש ימ"ר צפון, למקבילו בתפקיד, נצ"מ אריק ברק, ראש ימ"ר מרכז. המשפט הזה רק חיזק את אזהרות עמיתיו של אריק, ואת החששות שלו, שאלברטו יבצע מחטף של תפיסת הסמים הגדולה שתכנן.

לאחר כשבועיים של הכנות למבצע, כאשר אריק ושוטריו עמדו לעצור את העבריינים שעקבו אחריהם מאזור המרכז, כדי לתפוס שמונה עשר קילוגרם של הרואין שהוברחו מלבנון ולזכות בתהילה גדולה, ביצע אלברטו תרגיל מלוכלך בדקה התשעים. במהלך מחטף זה אלברטו עצר את העבריינים מהמרכז, תפס שמונה עשר קילוגרם של סמים וברח מהמקום כמו גנב בלילה.

לאחר דקות אחדות התקשר אלברטו לאריק, ואמר לו בתמימות המעושה האופיינית לו:

"תשמע, אריק, קיבלתי עכשיו דיווח מהחבר'ה שלי מיג"ל, שהם היו במארב באזור קיבוץ חניתה, ועצרו רכב קיה שחור עם שני חשודים ועם שמונה עשר קילוגרם של הרואין. אני לא יודע אם זה קשור אליכם".

את המשפט הזה אריק לא ישכח כל ימי חייו.

שלמה בלישה שירת במשטרת ישראל בשנים 2007-1979 בתפקידים בכירים בתחום החקירות והמודיעין. בתפקידו האחרון היה מפקד בית הספר למודיעין של המשטרה. עם פרישתו מהמשטרה פתח גלריה לריהוט אומנותי, "טורו". לבלישה תואר שני בחינוך, והוא מרצה ומנחה סדנאות, חלקן במשטרה ולקהילת המודיעין, יותר מעשרים וחמש שנים.

ספרו הראשון, "הפוכה – לא תאמינו איך זה עובד!" יצא לאור בשנת 2013.

להזמנת הרצאות: 050-6278905

shlomo913@walla.com

הפרטיה הגדולה / שלמה בלישה
דילוג לתוכן