פעילות גופנית לחולים במחלות כרוניות והטיפול התרופתי / ד"ר אורי אליהו וד"ר איילת גלעדי

בשנים האחרונות נכתבו ספרים אחדים בעברית העוסקים בטיפול תרופתי, וכן ספרים העוסקים בפיזיולוגיה של המאמץ, אולם טרם נכתבו ספרים בעברית (ומעט מאוד בלועזית) המשלבים בין מאמץ גופני במצבי בריאות ובחולי, ובין הטיפול התרופתי המומלץ.

עובדה ידועה היא שתוחלת החיים הולכת ועולה, אולם עימה עולות גם בעיות רפואיות ותפקודיות שונות. עם זאת, גם המודעות לאורח חיים בריא ולצורך בפעילות גופנית הולכת ועולה, ויותר אנשים מבקשים לבצע פעילות גופנית במסגרות שונות.

בספר זה מובהרת בפשטות ובבהירות הדרך המועילה והבטוחה לאמן אוכלוסיות שונות, תוך דגשים ספציפיים על כל אחד מהמצבים הכרוניים שמדובר בהם. כמו כן, מובהרת השפעתן האפשרית של תרופות במצבים שונים, ובעיקר בעת מאמץ גופני.

ספר זה מיועד לאנשי מקצוע מתחום מדעי הבריאות, המאמץ והאימון הגופני, המעוניינים להעשיר את ידיעותיהם בנוגע לאימון אוכלוסיות מיוחדות. ההנחה היא שהנעזרים בספר זה בקיאים במדעי הכושר הגופני, בתורת האימון ובשיטות אימון, ולכן נושאים אלו אינם חלק משמעותי מהדיון פה.

אנו תקווה כי ספר זה ישמש חומר עזר לאנשי מקצוע פרה־רפואיים, לסטודנטים, למאמני כושר, לפיזיולוגים של המאמץ ולכל אדם הרוצה לשמור על אורח חיים בריא ו/או אדם הנוטל תרופות ובד בבד מבצע פעילות גופנית.

הנתונים המופיעים בספר זה אינם תחליף לייעוץ רפואי.

ד"ר איילת גלעדי: פיזיולוגית קלינית, אחראית לתוכנית הפעילות לשיקום הלב ב"קפלן", מרצה בנושאי פיזיולוגיה של המאמץ, פעילות גופנית בבריאות ובחולי ושיקום הלב בווינגייט ובמרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט (קמפוס וינגייט).

ד"ר אורי אליהו: מרצה בנושאי פיזיולוגיה כללית ומערכתית, פיזיולוגיה של המאמץ ופרמקולוגיה, במוסדות אקדמיים ובמכללות. משמש יועץ בתחום הרוקחות בצה"ל.

פעילות גופנית לחולים במחלות כרוניות והטיפול התרופתי / ד"ר אורי אליהו וד"ר איילת גלעדי
דילוג לתוכן