דרכו של הפיתוח הכלכלי בסין / הי יאו־מין

אופיר ביכורים

"הרפורמה וההיפתחות היו מהפכה גדולה שאליה הובילה המפלגה את העם הסיני על כל הקבוצות האתניות שבו. המהפכה החלה עידן חדש. היא הייתה המאפיין המובהק ביותר של סין העכשווית… עלינו ליצור שגשוג מתון בחברה, וכן מדינה סוציאליסטית מודרנית, משגשגת, דמוקרטית והרמונית…"

דרכה של סין לצמיחה כלכלית מעניינת את כל מי שמתעניינים בהתפתחותה של סין ובעתידה. התיקונים בשיטה הכלכלית של סין, שהחלו בשנת 1978, נמשכו יותר מ־30 שנה. דרך התפתחותה של כלכלת סין הייתה מיוחדת במינה: הצלחתה בתיקון השיטה הכלכלית של סין ובפתיחת כלכלתה לעולם הצליחו לחולל נס אדיר של פיתוח כלכלי שלא היה כמוהו מאז המהפכה התעשייתית, אולם דרכה של סין לאותו פיתוח כלכלי היא עדיין חידה לרבים, הן בסין והן מחוצה לה.

הספר דרכה של סין לפיתוח כלכלי מציג תיעוד אמיתי של הניסוי הגדול של סין בשינויים כלכליים ובפתיחות, במבט לאחור. הוא בוחן את הפעולות שננקטו שלב אחר שלב, ואת השפעתן ההיסטורית העמוקה. בספר מתוארים הניסיונות המוצלחים בפיתוחה הכלכלי של סין בתקופת "הרפורמה וההיפתחות", עד לתקופה חדשה של סוציאליזם בעל מאפיינים סיניים ייחודיים – כלכלת שוק סוציאליסטית.

הספר דרכו של הפיתוח הכלכלי בסין הוא פרויקט פרי יצירתו של הי יאו־מין (He Yaomin). ד"ר הי יאו־מין סיים את לימודיו לתואר שני בכלכלה באוניברסיטת רנמין שבסין (RUC) בשנת 1984, ומאז לימד ב־RUC והפך להיות מרצה מן המניין. הוא היה מנהל המשרד לעניינים אקדמיים, עוזר נשיא אוניברסיטת RUC, עורך ראשי בעיתון של האוניברסיטה ומנהל כתב העת האקדמי של המועצה האקדמית ב־RUC. עוד כיהן במגוון תפקידי ניהול באגודות שפעלו בתחומים שונים – ספרות אקדמית, היסטוריה וכלכלה. המחקר שלו התמקד בעיקר בהיסטוריה של הכלכלה בסין, ובנושאי עיתונות ופרסום, והוא זכה בכמה פרסים יוקרתיים על פועלו. ד"ר הי יאו־מין פרסם כמה ספרים ומאמרים אקדמיים שעוסקים בכלכלה של סין.

זהו הספר הראשון בסדרת ספרים על סין, שיצאו לאור בעברית מטעם אוניברסיטת רנמין, בהוצאת אופיר ביכורים.

דרכו של הפיתוח הכלכלי בסין
דילוג לתוכן