צבעונים שחורים / מקס בן שטרית

צבעונים שחורים הוא רומן היסטורי מרתק על חיי משפחת קוריאל באמסטרדם, בתקופת השואה. בני משפחת קוריאל, צאצאים למגורשי ספרד, נמנו עם מייסדי הקהילה הפורטוגזית – "המקום" ו"ירושלים החדשה" – כך הם קראו לאמסטרדם, בחיבה ובהערכה.

ראש המשפחה, יוהנס קוריאל, היה סוחר אומנות ידוע ומכובד באמסטרדם, והשואה תפסה אותו לא מוכן לחוקי הגזע ולמלחמה. שני ילדיו, סוזי ושאול, נאלצו להסתתר בביתו של מיינהיר ואן כלדר, קצין משטרה אנטישמי ואוהד נאצים. במהלך הזמן שהיו במסתור, התאהבה סוזן בבנו של הקצין הנאצי. מכאן העלילה והאירועים מתפתחים בדרך מפתיעה ובגילויים בלתי צפויים.

במהלך העלילה והאירועים המתפתלים מתוודע הקורא לגילויים מפתיעים רבים, הוא נחשף לעוצמת הגורל המתווה את מסלול החיים בנתיב לא צפוי, מתעתע, המותיר אותו מרותק ונפעם.

ברומן צבעונים שחורים מוצגות ראיות לכך שרוב ההולנדים ובית המלוכה היו אדישים לגורל היהודים, רבים מהם היו אנטישמים בנשמתם, ועשרות אלפים שיתפו פעולה עם הנאצים.

הסופר ד"ר מקס בן שטרית מתאר ברגישות את הקהילה הפורטוגזית בגדולתה, בשמחותיה ובמצוקותיה. ספריו האחרים של ד"ר מקס בן שטרית: "דייגי האשליות מסיפנוס", "פיראטים שומרי מצוות" ו"נסיכה מרוקנית".

דילוג לתוכן