כיצד אפשר להוציא את כלכלת סין מהבוץ? / ליו ויי וסו ג'יאן

הספר "להוציא את כלכלת סין מהבוץ" מנתח את בעיותיה של כלכלת סין ואת מצבה הכלכלי בראשית "תוכנית החומש ה־13", שיושמה בשנים 2020-2016, את מאפייני השינוי בפעילות המאקרו־כלכלית, את הניגודים העיקריים ואת הסיכונים ליציבות הכלכלית. בספר מוסבר כיצד אפשר לחלץ את כלכלת סין מקשייה, באמצעות רפורמות מקיפות.

ספר זה מתבסס על מסמכים שפרסמו ליו ויי וסו ג'יאן בשנים האחרונות בנושא כלכלת סין, ועל דוחות מחקר בנושאי כלכלה ובעיות פיננסיות בסין, מאת מומחי המכון למחקר כלכלי באוניברסיטת פקין.

חלקו הראשון של הספר עוסק בבעיות הכלכליות העיקריות של סין, ומנתח את הכלכלה של סין ושל המרחב שבו היא פועלת; החלק השני דן בחשיבותן של הרפורמות לחוסנה של כלכלת סין; החלק השלישי דן ברפורמות מבניות בתחום ההיצע; חלקו הרביעי של הספר עוסק בגורמים המשפיעים על מגמות בשוק המקרקעין; החלק החמישי דן במגמות בשוק ההון הסיני – השפעות המאקרו־כלכלה העולמית על מגמות ארוכות טווח בשוק ההון הסיני, והקשר בין הפיקוח והשיטות בשוק ההון הסיני ובין התנודות בשוק ההון בטווח הקצר; החלק השישי עוסק בשער החליפין של היואן.

פרופסור ליו ויי (Liu Wei), נשיא אוניברסיטת רנמין מאז 2015. הוא חבר במפלגה הקומוניסטית של סין, ובעל תואר דוקטור בכלכלה מטעם אוניברסיטת פקין. הוא מפקח על מועמדים לדוקטורט, ומחזיק במשרות נוספות: הוא חבר בוועדה לתארים אקדמיים של מועצת המדינה ובוועדה לכלכלה תיאורטית של המועצה האקדמית, וכן משמש כסגן מנהל בוועדה לפיתוח דיסציפלינות והתמחויות אקדמיות מטעם משרד החינוך.

פרופסור ליו ויי היה דיקן בית הספר לכלכלה של האוניברסיטה במשך שמונה שנים. במקביל, בשנת 2007 מונה לתפקיד עוזר הנשיא, ובשנת 2010 מונה להיות חבר בוועדה המתמדת של המפלגה הקומוניסטית בסין (PKU CPC), וסגן נשיא אוניברסיטת פקין. בשנת 2015 מונה לתפקיד נשיא האוניברסיטה.

תחומי המחקר העיקריים של פרופסור ליו ויי הם תיאוריית הכלכלה הסוציאליסטית, כלכלת מעבר, תיאוריית הפיתוח התעשייתי, צמיחה כלכלית וזכויות הרכוש התאגידי. הוא פרסם יותר ממאתיים מאמרים אקדמיים, ועשרות ספרים. נוסף על כך, הוא זכה בכמה פרסים אקדמיים, וישב בראש כמה פרויקטים חשובים במימון ממשלתי.

פרופסור סו ג'יאן (Su Jian), בעל תואר שני בכלכלה מאוניברסיטת פקין, ותואר דוקטור בכלכלה ובניהול כספים בין־לאומיים מאוניברסיטת ברנדייס, כיום מנהל שותף באוניברסיטת פקין במחלקה לכלכלה. מתמחה במאקרו־כלכלה ובכלכלה של סין.

זהו הספר הרביעי בסדרת ספרים על סין, שיצאו לאור בעברית מטעם אוניברסיטת רנמין, בהוצאת אופיר ביכורים.

כיצד להוציא את כלכלת סין מהבוץ?
דילוג לתוכן