צמחי הנגב / יגאל גרנות

שלשולים, פצעים שטחיים, דימומים, צימאון ורעב… צמחי הנגב כמרפא ברפואה הערבית-איסלמית הקדומה וברפואה העממית הבדואית. סביון הערבות, מתנן שעיר, קזוח עקום, לענת יהודה, שיזף מצוי, שיבולת שועל נפוצה, דנדנה רפואית וזוגן השיח הם רק חלק מרשימת צמחי הבר המצויים בנגב, שרוכזו למדריך חדש מאת יגאל גרנות. המדריך עוסק בשימושים של הצמחים הללו ברפואה העממית הערבית המוסלמית והבדואית וברפואה הקונבנציונלית.

בספר זה יוכל הקורא למצוא סיכום ההיסטוריה של הרפואה העממית בכלל ושל הערבית-בדואית בפרט; דיון בעקרונות של הרפואות הללו ובדרכי עבודתן; השימוש בצמחי הבר בנגב כצמחי מרפא; ציטוטים ממחקרים מדעיים, המסכמים את הידע המדעי על היכולות הרפואיות של כל צמח וצמח; שמות הצמחים בשפות שונות, מקור השם, החומרים הפרמקולוגיים הנמצאים בצמח, הפולקלור הקשור בו וההיסטוריה של השימוש בו; 

הצמחים מסודרים לפי האלף בית של שמם העברי, ובסוף הספר מצוי אינדקס של שמות החומרים הכימיים ושל המושגים הרפואיים והאנטומיים שמופיעים בו.

יגאל גרנות הוא בעל תואר שני באקולוגיה זואולוגית, מורה דרך מוסמך ומורה לביולוגיה וללימודי סביבה בבית הספר התיכון לחינוך סביבתי במדרשת בן גוריון. עוסק בנושא של צמחי המרפא במסגרות שונות מזה 35 שנים.

כריכה של הספר "צמחי הנגב" מאת יגאל גרנות
דילוג לתוכן