כי בליבי שלהבת בערה / שיה לירן מלכין

"זו תעודת גירושין לא אמיתית, שיהל'ה. את יודעת למה? כי הנישואין לא היו אמיתיים. הכול היה פיקטיבי. הינה עוד מילה חדשה – פיקטיבי".

כי בליבי שלהבת בערה הוא קולאז' צבעוני המורכב מזיכרונותיה של שיה לירן־מלכין, החל מילדותה בהדר הכרמל, חיפה, בשנים שלפני קום המדינה ועד היום. הזיכרונות מרפרפים על תקופות שונות, ורבים מהם כוללים סגירת מעגל מפתיעה. בתיאור חוויותיה האישיות והייחודיות של שיה שזורות דמויות בולטות בתרבות ובספרות הישראלית. מבחינות רבות, הזכרונות האינדיבידואליים שלובים באלו של מדינה צעירה ומתהווה, שעם הזמן בגרה והייתה למה שהיא היום. הנרטיב האוטוביוגרפי משקף, בין היתר, את האווירה המנטלית שהתלוותה לאירועים ולתהליכים ההיסטוריים של תקופת הממואר.

שיה לירן־מלכין נולדה בירושלים וגדלה בחיפה, התגוררה שנים אחדות בארה"ב ובדרום אפריקה, וחיה בישראל דרך קבע. למדה תיאטרון וחינוך באוניברסיטת מינסוטה, והשלימה את לימודיה בתיאטרון ובדרמה בניו יורק, ב־The Neighborhood Playhouse School of the Theater. בנעוריה שיחקה תקופה קצרה בתיאטרון "הבימה". במשך שנים רבות התנדבה בארגון ויצ"ו והייתה חברה בוועד המנהל בויצ"ו עולמית. בשנים האחרונות פרסמה מאמרים בעיתון הדיגיטלי "מחלקה ראשונה" (ניוז 1). ספרה הראשון, "תעתועי אהבה", יצא לאור בהוצאת "אוריון", ותורגם לאנגלית בשם Delusions of Love. הוא פורסם בהוצאה לאור eBookPro. ספרה השני, The Woman beyond the Wall ("האישה מאחורי הקיר") פורסם באנגלית באותה הוצאה. שני הספרים מופצים באמזון בגרסה דיגיטלית ובגרסה מודפסת.

כי בליבי שלהבת בערה / שיה לירן מלכין
דילוג לתוכן