גביע של דם ואפר / מוטי ברקוביץ

"אני לא יודע, אבל אולי זו השליחות. זה שריד אותנטי מעבודת המקדש. זה יוכיח לכל העם שהיה בית מקדש. זה יכול לגרום לגל חזרה בתשובה…"

"אומנם הוא עצמו לא התכונן נפשית לכך, אך ידוע כי גאולת עם ישראל תגיע פתאום, ללא כל הכנה מוקדמת. הוא הרגיש גאה על שהרב גבריהו בחר דווקא בו מבין שאר חברי הקהילה. הוא ישמש בתפקיד אהרון לצד משה. אולי מאז משה ואהרון, גם הם יהפכו לזוג החשוב ביותר בתולדות העם היהודי…"

גביע של דם ואפר הוא סיפור שבמרכזו התבגרותם המשותפת של שני צעירים דתיים, איתמר ונורית, בלב חומות העיר העתיקה בירושלים. חיי כולם משתנים בעקבות תגלית ארכיאולוגית מרעישה מלפני אלפיים שנה, לאחר חורבן בית המקדש השני. איתמר גדל על ברכי אב חד־הורי, חבר בכת כוהנים משיחית, המחנך את בנו לשרת בקודש לקראת בניין בית המקדש השלישי, בהנהגתו של הרב המקובל גבריהו כהן־צדק. בניגוד לאביו, ההולך אחר הרב בנאמנות עיוורת, איתמר נחוש לשמור על הטוהר ועל האמת. הוא עובר טלטלה רגשית הלוקחת אותו למחוזות רחוקים. עם חזרתו לאהובתו, העלילה מגיעה לשיא, שבו התקווה המשיחית מתנגשת אל מול המציאות הביטחונית באזור.

הסיפור מתאר את מדינת ישראל של היום, על שלל הקונפליקטים שבה – המתח בין דתיים לחילונים, רצון הצעירים לחפש את עצמם והסכסוך בהר הבית. הרומן עוסק בחיים האישיים, ברומנטיקה, באהבת הארץ, במסורת וברצון למשהו חדש.

מוטי ברקוביץ הוא מנתח מערכות מידע, מנהל פרויקטים טכנולוגיים ובעל תואר ראשון במשפטים. גביע של דם ואפר הוא רומן הביכורים. האתרים המקודשים בירושלים, ועיר דוד בפרט, נבחרו לשמש במרכז העלילה, עקב אהבתו הגדולה לעיר ירושלים, לנופיה ולאתריה.

גביע של דם ואפר / מוטי ברקוביץ
דילוג לתוכן