מעשייה מוזרה על דוניה איריס הקדושה ובתה הממזרה / חיים רם

אופיר ביכורים

 

"דוניה איריס חלתה. זו לא הפעם הראשונה שדוניה איריס נופלת למשכב, דוקטור חוליו אגילר התבדח ואמר שזו בטח גם לא תהיה הפעם האחרונה (גם דוקטור יכול לטעות). כידוע, בתקופה זו של השנה מזג האוויר משתנה, ורק טבעי הוא שאשה מבוגרת כמו דוניה איריס, בת ארבעים ושש שנה, תקבל איזו גריפה בריאה, שפעת קודחת שמכאיבה את שרירי הגוף, קדחת דנגי או סתם איזו נזלת שגרתית…"

בספר "מעשייה מוזרה על דוניה איריס הקדושה ובתה הממזרה", מספר חיים רם על מסע חייה של דוניה איריס, שילדה חמש בנות יפות אבל שונות כשלל צבעי הקשת, ואת בן הזקונים חוז'ה – ממשיך שם המשפחה. לידות אלו של דוניה איריס התאפשרו בזכות שותפות פיזית עם רוח הקודש, ונפשית עם בעלה האוהב, השבוי, המעריץ, הסוגד לה – דון חוז'ה – שלא גילה את אוזנה כי זרעו עקר.

כמו כן מובא סיפורה של הבת הכחולה, היפהפייה, היהלום שבנזר, שחשבה בטעות שאהבתה לכסף היא אהבת אמת, ולמען אהבה זו פתחה בקריירה קסומה של זנות ושל סחר בסמים, וסיפורו של רמי הישראלי המחפש את עתידו ואת אהבת חייו, שנפל קורבן לאהבה בלתי אפשרית ממבט ראשון.

הסיפור מתרחש במרחב שבין מקסיקו לסן-דייגו, הוא כתוב בשפה עשירה ובהומור רב, מלווה בתיאורי טבע נדירים ובידע רב של האופי האנושי ואורח החיים באזורים אלה.

זהו ספרו השלישי של חיים רם, ספריו האחרים: "אגדת עם קולומביאנית" ו"רצח שדות".

חיים רם הוא איכר, חובב אדם וטבע, המתגורר בסן-דייגו קליפורניה ומנהל את חוותו אשר במקסיקו השכנה, שבה הוא מייצר ירקות אורגניים בבתי-גידול לשווקיה של ארצות הברית. זה יותר מעשרים שנים מוצא חיים את פרנסתו גם כמדריך חקלאי ברחבי העולם החדש: ג'מייקה, פלורידה, קולומביה, קליפורניה ומקסיקו, ומכאן נובע מעיין ידיעותיו על אופיים של אזרחי מדינות אלו ועל אורח חייהם.

כריכת הספר "מעשייה מוזרה על דוניה איריס הקדושה ובתה הממזרה"
דילוג לתוכן